Bildiğiniz üzere “motivasyon; bireylerin belirli bir amacı gerçekleştirmek üzere kendi arzu ve istekleri ile davranmaları sürecidir.” Motivasyon hedefe ulaşma yolunda bireylerin ve kurumların beslendiği en önemli kaynaktır.
Tüm dünyayı aynı şiddetle etkileyen Covid-19 salgını yüzünden maalesef tarihi günler geçiriyoruz. Bizler bireysel olarak psikolojimizi güçlü tutmaya ve bu sürece adapte olmaya çalışıyoruz. Kurumlar ise bir yandan çalışma sistemlerini hızlı bir şekilde değiştirmeye bir yandan da çalışanlarını bu yeni yaşam tarzına adapte etmeye çalışıyorlar.
Bu gibi olağanüstü durumlarda özellikle küçük ekiplere sahip startupların motivasyonlarını yüksek tutmaları zor olabiliyor. Startupın gelecek kaygısı ve dalgalanan finansal yapısı motivasyonun kaybedilmesi noktasında en tetikleyici unsurlar arasında yer alıyor. Bir yandan müşterilere aynı kalitede hizmet sunmaya devam etmeye çalışırken, bir yandan da aslında çok farklı çevresel faktörlere maruz kalıyorlar. Aslında tam olarak “Hiç bir şey olmuyor, ama çok şey oluyor.” dediğimiz bir noktadayız diyebiliriz. Futuristlerin salgının uzun vadeli etkilerine yönelik düşüncelerini okuyoruz fakat asıl yaratacağı etkileri hepimiz zamanla deneyimleyerek göreceğiz.
Peki bu çalkantılı dönemde zamanımızı nasıl değerlendirebiliriz?
1) Detaylı bir performans değerlendirmesi yapabiliriz. Kendi hedeflerimizi gözden geçirebiliriz ve geleceğe dair planlarımızı tartışabiliriz hem de mevcut müşteri portföyümüze ulaşıp onlardan geri bildirim alabiliriz.
2)Ekibimizin endüstriyel sermayesini güçlendirecek online eğitimler alabiliriz. Erişime açık olan kaynaklar üzerinden ekip arasında fikir paylaşım toplantıları yapabiliriz.
3)Firmamızın marka değerine katkı sağlayacak kurumsal kimlik çalışmalarına ağırlık verebiliriz. Unutmayınız web sayfanız sizin dijitaldeki yüzünüzdür.
4)Devlet hibe ve teşviklerini araştırıp, bu kaynaklardan uygun olanları seçip, kurumumuza farklı finansal kaynaklar yaratmaya çalışabiliriz.
5) İş ağlarımızı geliştirebiliriz. Linkedin halen iş networku kurma açısında aktif olarak kullanılan bir ağdır. Bulunduğunuz sektöre ilişkin anahtar kelimelerle yurtiçinde veya yurtdışında farklı kişilerle iletişim kurabilir, potansiyel müşterilerimize ulaşarak iş hacmimizi artırabiliriz.
6) Zamanımızı etkin yönetmeye çalışabiliriz. Bunun için hem günlük hem de haftalık planlama yapabiliriz ve bitirmemiz gereken işler için bir deadline koyabiliriz. Planlama yapmak her zaman işleri kolaylaştırır. “Eisenhower Matrisi”nden[1] faydalanarak bu çalışmayı yapabiliriz.
BONUS !
Unutmayın ki hepimiz insanız ve bu tür olağanüstü durumlarda çalışma performansımızın düşmesi oldukça normal. Bu durumun geçici bir durum olduğunu kendimize sürekli hatırlatalım ve mutlu olacağımız aktivitelerle günlük performansımızı destekleyelim.
Sağlıklı günler dileriz.
[1] https://www.eisenhower.me/eisenhower-matrix/